Regulamin
Regulamin sklepu internetowego polskaledowa.pl obowiązujący od 25.10.2017 roku:
§1 Postanowienia ogólne
1. Regulamin określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym polskaledowa.pl (zwanym dalej sklep internetowy polskaledowa.pl), prowadzonym
przez właściciela sklepu (zwanym dalej Sprzedającym) - firmę DE-ELCO
Dymitr Lewandowski z siedzibą w Siemianowicach Śląskich, przy ulicy
Krótkiej 3, zarejestrowanej w Ewidencji Działalności Gospodarczej Urzędu
Miasta Siemianowice Śląskie pod numerem ewidencyjnym 15588/09,NIP
6261933455, REGON 241092030.
2. Kupującym w sklepie internetowym polskaledowa.pl może być wyłącznie pełnoletnia osoba fizyczna lub
przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w jakiejkolwiek formie
przewidzianej prawem.
3. Kupujący może się kontaktować z firmą DE-ELCO Dymitr Lewandowski:
- kierując korespondencję drogą elektroniczną na adres e-mail: info (at) de-elco.pl,
- dzwoniąc pod numer telefonu 723426611 - od poniedziałku do piątku w
godzinach 9.00-17.00 (opłata za połączenie zgodnie z taryfą operatora),
- kierując korespondencję listownie na adres: DE-ELCO Dymitr Lewandowski, ul. Krótka 3, 41-100 Siemianowice Śląskie.
4. Sklep internetowy polskaledowa.pl realizuje sprzedaż ograniczającą się do terytorium krajów Unii Europejskiej.
5. Warunkiem złożenia zamówienia w sklepie internetowym polskaledowa.pl
przez Kupującego jest zapoznanie się z niniejszym regulaminem i
akceptacja jego postanowień przed zawarciem umowy sprzedaży lub umowy o
świadczenie usług drogą elektroniczną.
§2 Wymagania techniczne
1. W celu korzystania z usług świadczonych na podstawie niniejszego
Regulaminu użytkownik powinien posiadać: Przeglądarkę internetową:
Internet Explorer w wersji nowszej niż 7.0 lub Mozilla Firefox w wersji
nowszej niż 3.0 lub Chrome (wszystkie wersje) lub Opera w wersji nowszej
niż 2, z włączoną obsługą Java Script.
2. Użytkownik wyraża
zgodę na włączenie obsługi plików Cookies. Szczegółowe informacje o celu
przechowywania i uzyskiwania dostępu do informacji za pomocą plików
Cookies, a także możliwości określenia przez Użytkownika warunków
przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach
Cookies za pomocą ustawień oprogramowania zainstalowanego w
wykorzystywanym przez użytkownika telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym
lub konfiguracji usługi znajdują się w polityce prywatności(kliknij).
§3 Usługi świadczone drogą elektroniczną
1. Usługi świadczone drogą elektroniczną na podstawie niniejszego
regulaminu polegają na umożliwieniu dokonywania zakupów w sklepie
internetowym polskaledowa.pl z wykorzystaniem Konta Klienta oraz bez
zakładania Konta Klienta (zamawianie bez rejestracji).
2. Przy
dokonywaniu zakupów bez zakładania Konta Klienta Kupujący nie będzie
mógł śledzić statusu zamówienia ani przeglądać historii swoich zakupów.
3. Konto Klienta jest narzędziem dostępnym w systemie sklepu
internetowego polskaledowa.pl po wprowadzeniu adresu e-mail i hasła,
umożliwiające m.in. śledzenie na stronie Sprzedającego etapów
zamówienia, przeglądania historii zamówień, edycji danych Kupującego
oraz zmiany hasła, zmianę i poprawianie danych osobowych, itp.
4.
Utworzenie Konta Klienta wymaga zarejestrowania się przez Kupującego w
sklepie internetowym polskaledowa.pl. Rejestracja jest dobrowolna i
bezpłatna. Po dokonaniu rejestracji dla Kupującego tworzone jest
indywidualne Konto Klienta. Kupujący w celu rejestracji, powinien
wypełnić formularz rejestracyjny poprzez podanie: aktywnego adresu
e-mail, hasła (widocznego tylko dla Kupującego), imienia, nazwiska (dla
przedsiębiorstw jest konieczne również podanie nazwy firmy i NIP),
pełnego adresu zamieszkania oraz numeru telefonu kontaktowego. Po
wypełnieniu wszystkich niezbędnych pól, z chwilą naciśnięcia przycisku
„Kontynuuj” dochodzi do zawarcia umowy o świadczenie usług drogą
elektroniczną. Po wypełnieniu formularza rejestracyjnego na podany adres
e-mail zostanie wysłana wiadomość potwierdzająca rejestrację w sklepie
internetowym polskaledowa.pl.
5. Umowa o świadczenie usług drogą
elektroniczną zostaje zawarta z chwilą skutecznego wypełnienia i
zaakceptowania przez Kupującego formularza rejestracyjnego albo
każdorazowo z chwilą korzystania przez Kupującego ze sklepu
internetowego polskaledowa.pl (w przypadku braku rejestracji). W obu
przypadkach umowa zawierana jest na czas nieoznaczony. W przypadku
korzystania możliwości zamawiania towarów drogą telefoniczną umowa o
świadczenie usług drogą elektroniczną zostaje zawarta z chwilą
nawiązania połączenia telefonicznego Kupującego ze Sprzedającym i
zawierana jest na czas nieoznaczony.
6. Kupujący może w każdym
czasie wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną.
Sprzedający może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą
elektroniczną z 14 dniowym terminem wypowiedzenia. Wypowiedzenie umowy
przez którąkolwiek ze stron, jak również jej rozwiązanie za obustronną
zgodą jest równoznaczne z zablokowaniem Kupującemu dostępu do Konta
Klienta oraz jego usunięciem.
7. Sprzedający może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną z 14 dniowym terminem wypowiedzenia, jeśli:
1) cel rejestracji lub sposób korzystania z usług jest oczywiście sprzeczny z zasadami i celem funkcjonowania sklepu,
2) działalność Kupującego jest sprzeczna z obowiązującymi normami
obyczajowymi, nawołuje do przemocy bądź popełnienia przestępstwa, a
także jeśli narusza prawa osób trzecich,
3) otrzymał urzędowe zawiadomienie o bezprawnym charakterze podanych danych lub związanej z nimi działalności,
4) uzyskał wiarygodną wiadomość o bezprawnym charakterze podanych
danych lub związanej z nimi działalności i uprzednio zawiadomił
Kupującego o zamiarze zablokowania dostępu do Konta Klienta,
5) Kupujący dopuszcza się przesyłania niezamówionych informacji handlowych,
6) Kupujący w rażący lub uporczywy sposób narusza postanowienia regulaminu,
7) podane przez Kupującego dane adresowe budzą obiektywnie uzasadnione
wątpliwości co do ich poprawności lub zgodności z prawdą a wątpliwości
tych nie udało się usunąć w drodze kontaktu telefonicznego lub za
pośrednictwem wiadomości e-mail.
8. Przez obiektywnie uzasadnione
wątpliwości, o których mowa w ust. 7 pkt 7. należy rozumieć w
szczególności podanie nieistniejącej miejscowości, podanie nazwy
nieistniejącej ulicy w danej miejscowości, podanie jako nazwy odbiorcy
danych fikcyjnych (np. postaci bajkowych).
9. Oświadczenie o
wypowiedzeniu umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną składane
poprzez sklep internetowy polskaledowa.pl zostanie przesłane na podany w
Koncie Klienta adres e-mail. Wypowiedzenie umowy o świadczenie usług
drogą elektroniczną skutkuje trwałym usunięciem Konta Klienta.
Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy o świadczenie usług drogą
elektroniczną składane przez Kupującego może zostać złożone przez
przesłanie jego treści na adres e-mail podany do kontaktu. Wypowiedzenie
lub rozwiązanie za zgodą stron umowy oświadczenie usług drogą
elektroniczną pozostaje bez wpływu na wykonanie już zawartych umów
sprzedaży, chyba że strony postanowią inaczej.
10. Usługą świadczoną
drogą elektroniczną jest także bezpłatny „Newsletter”. Aby otrzymywać
„Newsletter” Kupujący powinien zaznaczyć odpowiednie pole „Newsletter”
podczas rejestracji na Koncie Klienta. podać swój adres e-mail oraz
imię. Rezygnacja z subskrypcji polega na odznaczeniu odpowiedniego pola
„Newsletter” po zalogowaniu się na Koncie Klienta.
§4 Przedmiot transakcji
1. Przedmiotem transakcji są towary wymienione i opisane w sklepie
internetowym polskaledowa.pl, oznaczone w chwili składania zamówienia, jako
"Produkt dostępny". Sprzedający dokłada wszelkich starań, aby
prezentowana w sklepie internetowym polskaledowa.pl informacja, była zawsze
aktualna. Gdyby jednak zdarzyła się sytuacja, że niektóre z oferowanych
towarów są w danej chwili niedostępne, Sprzedający zobowiązuje się do
niezwłocznego poinformowania Kupującego o zaistniałej sytuacji
telefonicznie lub drogą mailową.
2. Sprzedający ma prawo odstąpienia
od realizacji zamówienia z powodu braku dostępności towaru. W takiej
sytuacji obsługa sklepu internetowego polskaledowa.pl niezwłocznie,
najpóźniej jednak w terminie pięciu dni roboczych od zawarcia umowy,
zawiadomi o tym Kupującego. W przypadku dokonania przedpłaty przez
Kupującego Sprzedający zobowiązuje się do zwrotu otrzymanej kwoty.
§5 Cena
Ceny produktów podawane są w złotych polskich i są cenami brutto
(zawierają one podatek VAT oraz opłatę KGO – w przypadku towarów,
których to dotyczy). Ceny nie uwzględniają kosztów wysyłki. Koszty
wysyłki są doliczane jako osobna pozycja w koszyku. Informacja o cenie
wysyłki podawana jest przed zawarciem umowy sprzedaży.
Strona informacyjna zawierająca aktualne koszty wysyłki znajduje się tutaj(kliknij).
§6 Zamówienia
1. Kupujący może składać zamówienia za pośrednictwem sklepu
internetowego polskaledowa.pl (24 godziny na dobę przez cały rok), jak
również drogą e-mailową lub telefonicznie (w godzinach pracy
Sprzedającego). Aktualny numer telefonu, adresy e-mail oraz godziny
pracy Sprzedającego są określone w danych kontaktowych(kliknij).
2. W wypadku złożenia zamówienia drogą e-mailową bądź telefoniczną,
Kupujący jest zobowiązany do podania danych niezbędnych do realizacji
zamówienia. Zakres niezbędnych w takim przypadku danych obejmuje co
najmniej wskazanie wybranego towaru, jego ilości, a także dane
Kupującego, czyli: imię i nazwisko, dane kontaktowe i adres dostawy.
Zakres niezbędnych danych może się różnić w zależności od sposobu
realizacji zamówienia wybranego przez Kupującego.
3. Zawarcie umowy
sprzedaży następuje w trakcie rozmowy telefonicznej po potwierdzeniu
wszystkich warunków zamówienia przez Sprzedającego.
4. W przypadku
złożenia zamówienia drogą telefoniczną przez Kupującego, będącego
konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego, treść umowy
sprzedaży jest niezwłocznie potwierdzana przez Sprzedającego poprzez
przesłanie wiadomości e-mail na adres podany przez takiego Kupującego.
5. Do każdego zamówienia Sprzedawca dołącza paragon fiskalny lub na życzenie Kupującego fakturę VAT.
6. Kupujący zobowiązany jest do podania swoich danych zgodnych ze stanem faktycznym.
7. Dane osobowe Kupującego mogą zostać przekazane operatorom pocztowym i
firmom kurierskim. Kupujący ma prawo do wglądu w swoje dane, żądania
ich poprawiania lub usunięcia.
8. Warunkiem realizacji zamówienia
złożonego w sklepie internetowym polskaledowa.pl jest prawidłowe wypełnienie
formularza, podanie numeru telefonu i adresu e-mail.
9. Po złożeniu
zamówienia przez Kupującego w sklepie internetowym polskaledowa.pl
Sprzedający generuje wiadomość e-mail (wysyłaną na podany w zamówieniu
adres e-mail), w którym znajdować się będzie potwierdzenie złożenia
zamówienia oraz numer konta bankowego Sprzedającego w przypadku wyboru
opcji płatności „Przelew” – wpłata na konto przed wysyłką towaru.
Następnie Sprzedający wyśle Kupującemu kolejną wiadomość e-mail
zawierającą informacje o stanie zamówienia:
1) w przypadku płatności za pobraniem – informacje o procesie realizacji zamówienia a następnie o wysłaniu towaru,
2) w przypadku płatności przelewem – informacje o gotowości dostępnego
towaru do wysyłki i oczekiwaniu na wpłatę należności, a po zrealizowaniu
wysyłki towaru informację o tym fakcie.
10. Dla zamówień złożonych w
sklepie internetowym polskaledowa.pl do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi w
momencie otrzymania wiadomości e-mail, o której mowa w paragrafie 6 ust.
9.
11. W przypadku braku możliwości potwierdzenia zamówienia z winy
Kupującego (np. błędny numer telefonu lub e-mail) w ciągu 72 godzin,
zostanie ono anulowane. Sprzedający będzie także upoważniony do
anulowania zamówienia w przypadku wpisania niepełnych lub nieprawdziwych
danych, które mogą uniemożliwiać zawarcie lub wykonanie umowy
sprzedaży.
12. Termin ważności zamówienia przy płatności przelewem
wynosi 7 dni od daty jego złożenia. Jeżeli Kupujący po otrzymaniu
informacji o gotowości towaru do wysyłki i oczekiwaniu na wpłatę
należności nie uiści należności wynikającej z zamówienia na wskazany
numer konta w wyżej wymienionym terminie, zamówienie zostaje anulowane, a
Kupujący nie może żądać od Sprzedającego jego realizacji.
13. Złożenie zamówienia przez Kupującego łączy się z jego obowiązkiem zapłaty.
14. Jeśli zamówienie nie zostało jeszcze zrealizowane (to znaczy jeżeli
paczka nie została jeszcze wysłana), istnieje możliwość zrezygnowania
ze złożonego wcześniej zamówienia. Należy wtedy przesłać do
Sprzedającego wiadomość e-mail lub skontaktować się telefonicznie z
informacją o rezygnacji z zamówienia. Możliwość anulowania zamówienia
nie uchybia możliwości odstąpienia od Umowy sprzedaży zgodnie z
obowiązującymi przepisami.
§7 Formy płatności
1. Zapłata przed wysyłką.
Wpłata na konto Sprzedającego przed wysyłką towaru:
W tym przypadku
Kupujący decyduje sam o wpłacie kwoty za zakupy w placówce bankowej, za
pomocą bankowości elektronicznej, poprzez system płatności PayU, w placówce Poczty Polskiej S.A. bądź w
innych placówkach przyjmujących takie wpłaty. Jeśli Kupujący wybiera tę
formę zapłaty, otrzyma on wiadomość e-mailową, która będzie zawierać
numer konta sklepu internetowego polskaledowa.pl oraz kwotę jaką należy
wpłacić za towar. Ważne jest podanie w tytule wpłaty swojego imienia i
nazwiska oraz numeru zamówienia.
Zapłata powinna nastąpić w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy.
2. Płatność za pobraniem
W tym przypadku Kupujący ma możliwość dokonania zapłaty za zamówiony
towar w momencie jego dostarczenia przez firmę przewozową. Pracownik
firmy przewozowej pobiera od Kupującego opłatę równą wartości
zakupionego towaru, kosztów transportu i pobrania. Opłaty te doliczane
są w momencie składania przez Kupującego zamówienia i wyboru formy
płatności (szczegóły w paragrafie „Dostawa i transport”).
Zapłata powinna nastąpić w dniu dostawy.
3. W wypadku złożenia zamówienia drogą telefoniczną, możliwe jest
skorzystanie przez Kupującego z formy opłaty „Płatność za pobraniem”.
§8 Dostawa i transport
1. Wysyłka towarów jest realizowana w terminie od 1 do 3 dni roboczych od dnia otrzymania zamówienia.
2. Czas wysyłki zamówienia uzależniony jest od następujących czynników:
1) Przy płatności przed wysyłką (przelew), czas wysyłki jest naliczany od momentu wpłynięcia środków na konto Sprzedającego.
2) Od dnia złożenia zamówienia: Jeżeli zamówienie zostało złożone w
dniu poprzedzającym dzień wolny od pracy lub w dniu wolnym od pracy
(sobota, niedziela i święta) – czas wysyłki ulega wydłużeniu o ilość dni
wolnych.
3) Od godziny złożenia zamówienia:
Jeżeli zamówienia dokonano po godzinie 13:00, czas wysyłki ulega wydłużeniu o 21 godzin.
3. Cena za transport uzależniona jest od wagi brutto wybranego towaru
(towar wraz z opakowaniem) bądź przedziału wagowego w jakim zmieści się
wybrany towar (w przypadku zakupu więcej niż jednego produktu) i w
całości pokrywana jest przez Kupującego.
4. Koszt dostawy jest
obliczany automatycznie w pierwszym kroku procesu zakupowego. Po
naciśnięciu pola „Do kasy” znajdującego się na dole strony niezbędne
jest zalogowanie się na Konto Klienta lub utworzenie Konta Klienta –
zakładka „Jestem nowym klientem”, bądź podanie niezbędnych do złożenia
zamówienia danych przez Kupującego – zakładka „Zamawiam bez
rejestracji”.
5. Czynność opisana w paragrafie 8 pkt. 4 nie oznacza
jeszcze złożenia zamówienia. Następnie zostanie wyświetlone okno
„Potwierdzenie zamówienia”. Należy sprawdzić poprawność wszystkich
wyświetlonych danych i nacisnąć pole „Zakończ i zapłać” znajdujące się
na dole strony. Jest to zakończeniem procesu składania zamówienia w
sklepie internetowym polskaledowa.pl.
6. Przesyłki krajowe realizowane są za pośrednictwem:
1) Poczty Polskiej - usługa rejestrowany list polecony ze standardowym terminem doręczenia wynoszącym do 5 dni roboczych od dnia wysłania
2) Poczty Polskiej – usługa Kurier48 ze standardowym terminem doręczenia wynoszącym do 2 dni roboczych od dnia wysłania.
3) Firmy kurierskiej Pocztex - usługa Kurier24 ze standardowym terminem
doręczenia wynosi do 1 dnia roboczego od dnia wysłania. Maksymalna waga
wysyłanego towaru to 30 kg (przy większych wagowo zamówieniach istnieje
możliwość indywidualnego ustalenia kosztu dostawy).
7.
Przesyłki zagraniczne - standardowy termin doręczenia wynosi 3 do 8 dni
roboczych od momentu wysłania. Wysyłamy przesyłki wyłącznie do krajów
Unii Europejskiej. Przy wysyłkach zagranicznych nie ma możliwości
zapłaty kurierowi przy odbiorze.
8. W przypadku nieobecności
adresata, kurier pozostawia awizo z informacją gdzie i kiedy można
odebrać przesyłkę. W przypadku niepodjęcia przesyłki jest ona zwracana
do siedziby Sprzedającego.
9. W chwili odbioru przesyłki Kupujący
powinien sprawdzić jej zawartość i ogólny stan zamówionego towaru w
obecności kuriera. W przypadku uszkodzenia przesyłki podczas transportu
lub zastrzeżeń, co do ilości dostarczonego towaru, należy w obecności
kuriera, spisać protokół szkody, w protokole należy wpisać datę, godzinę
doręczenia oraz opis uszkodzeń lub braków towaru i opakowania i
następnie podpisany protokół przesłać Sprzedającemu.
§9 Gwarancje i reklamacje
1. Każdy towar zakupiony w sklepie internetowym polskaledowa.pl jest
fabrycznie nowy, wolny od wad, legalnie sprowadzony i wprowadzony do
obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Sprzedający odpowiada za
wady towaru w okresie 24 miesięcy na podstawie dowodu zakupu.
2. W
przypadku jeśli zakupiony towar okaże się wadliwy Kupujący ma prawo
złożyć Sprzedającemu reklamację z tytułu rękojmi (podstawa prawna Kodeks
Cywilny). Reklamacja z tytułu rękojmi może zostać złożona w formie
elektronicznej drogą e-mailową lub w formie pisemnej na adres
Sprzedającego. Kupujący ma prawo żądać obniżenia ceny albo odstąpienia
od umowy, chyba że Sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych
niedogodności dla Kupującego wymieni produkt wadliwy na wolny od wad
albo usunie wadę. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli produkt
był już wymieniony lub naprawiony przez Sprzedającego albo Sprzedający
nie wymienił produktu na wolny od wad, ani tej wady nie usunął.
Reklamacja z tytułu rękojmi rozpatrywana jest w terminie 14 dni od daty
jej otrzymania. Jeżeli w ciągu 14 dni Sprzedający nie ustosunkuje się do
żądań Kupującego, oznacza to, iż uznał żądania za zasadne.
W
przypadku gdy realizacja żądań Kupującego wiąże się z odesłaniem
wadliwego towaru do Sprzedającego oraz dostawą nowego lub naprawionego
produktu, koszty dostawy ponosi Sprzedający.
§10 Odstąpienie od umowy
1. Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U.
z 2014 r. poz. 827) Kupujący będący konsumentem w rozumieniu art. 221
Kodeksu cywilnego ma prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży bez podania
przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od
dnia w którym Kupujący wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba
trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego weszła w
posiadanie rzeczy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia
przed upływem terminu.
2. Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014
r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. poz. 827) Kupujący będący
konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego ma prawo do
odstąpienia od umowy świadczenia usług drogą elektroniczną bez podania
przyczyn, w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia zawarcia tej umowy.
Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem
terminu.
3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy,
Kupujący musi poinformować Sprzedającego (DE-ELCO Dymitr Lewandowski,
ul. Krótka 3, 41-100 Siemianowice Śląskie, adres e-mail info ( at
) de-elco.pl, tel. 723426611) o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w
drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub
pocztą elektroniczną). Kupujący może skorzystać ze wzoru formularza
odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Jeżeli Kupujący
skorzysta z tej możliwości, Sprzedający niezwłocznie prześle Kupującemu
potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na trwałym
nośniku (pocztą elektroniczną).
4. Aby zachować termin do
odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Kupujący wysłał informację
dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed
upływem terminu do odstąpienia od umowy.
5. Skutki odstąpienia od umowy
W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy Sprzedający zwraca
Kupującemu wszystkie otrzymane od Kupującego płatności, w tym koszty
dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z
wybranego przez Kupującego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy
zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego), niezwłocznie,
a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym
Sprzedający został poinformowany o decyzji przez Kupującego o wykonaniu
prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności Sprzedający
dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte
przez Kupującego w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący wyraźnie
zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Kupujący nie
poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
Kupujący powinien
odesłać do Sprzedającego zakupiony towar niezwłocznie, a w każdym razie
nie później niż 14 dni od dnia, w którym Kupujący poinformował
Sprzedającego o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany,
jeżeli Kupujący odeśle zakupiony towar przed upływem terminu 14 dni.
Kupujący będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy mając
na uwadze, aby wybrać taki sposób, by towar dotarł do Sprzedającego w
stanie nie zniszczonym.
Kupujący odpowiada tylko za
zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób
inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i
funkcjonowania rzeczy.
6. Sprzedający może wstrzymać się ze
zwrotem płatności otrzymanych od Kupującego (konsumenta) do chwili
otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Kupującego dowodu
jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
7. Sprzedający nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem.
8. Prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej na odległość, o
którym mowa w ust. 1. nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do
umów:
1) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni
usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed
rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez
przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
2) w której cena
lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi
przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed
upływem terminu do odstąpienia od umowy;
3) w której przedmiotem
świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według
specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb;
4) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
5) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w
zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można
zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych,
jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
6) w której
przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na
swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
7) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena
została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie
może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od
wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
8) w
której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w
celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca
świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument
żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do
wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy
przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
9) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne
albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu,
jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
11) zawartej w drodze aukcji publicznej;
12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów
mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług
związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub
kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia
usługi;
13) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane
na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za
wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i
po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia
od umowy.
§11 Postanowienia końcowe
1. Do transakcji zawieranych z udziałem zagranicznych przedsiębiorców zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w tym Ustawy z dnia 23
kwietnia 1964r Kodeks Cywilny (Dz. U. z dnia 18 maja 1964r. )
2.
Wszystkie towary, nazwy i znaki handlowe publikowane przez sklep
internetowy polskaledowa.pl są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych i
mogą być zastrzeżonymi znakami towarowymi odpowiednich właścicieli.
3. Zawartość sklepu internetowego polskaledowa.pl nie stanowi oferty
handlowej w rozumieniu art. 543 Kodeksu Cywilnego, należy ją traktować
jako zaproszenie do składania ofert kupna.
4. Sprzedający informuje,
że informacje dotyczące towarów prezentowanych w sklepie internetowym
polskaledowa.pl są zgodne z danymi katalogowymi producentów.
5. Opisy
produktów i ich zdjęcia pochodzą z bazy danych stanowiącej własność
Sprzedającego. Zakazuje się jakiegokolwiek komercyjnego wykorzystywania
informacji produktowych wyświetlanych w sklepie internetowym polskaledowa.pl
bez zgody Sprzedającego.
6. Złożenie zamówienia przez Kupującego
upoważnia Sprzedającego do przetwarzania danych osobowych zawartych w
zamówieniu w celu zawarcia i wykonania umowy sprzedaży, zgodnie z
obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie
danych osobowych (Dz.U.1997 Nr 133 poz.883 wraz ze zmianami).
7. Aktualny regulamin jest publikowany w sklepie internetowym polskaledowa.pl na podstronie Regulamin sklepu.
8. Zmiany regulaminu będą publikowane na podstronie Regulamin sklepu
w sklepie internetowym polskaledowa.pl. Zmiany nie dotyczą zamówień przyjętych do
realizacji. Zamówienia przyjęte do realizacji obowiązuje regulamin
aktualny w chwili złożenia zamówienia.
9. W sprawach nie uregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają obowiązujące przepisy prawa.
10. Regulamin wchodzi w życie z dniem 25.10.2017.